תלונות שווא במהלך תהליך גירושין

תלונות שווא במהלך תהליך גירושין
תלונות שווא במהלך תהליך גירושין

תלונות השווא נעות בין טענות בעניין הטרדה מאיימת, אלימות פיזית או מילולית, ועד גניבה וכדומה, תלונות במשטרה עלולות לעיתים לפגוע בזכויותיו של ההורה ולגרום לנזקים, במקרה ותלונת שווא של בן זוג מתרחשת יש לפנות לעורכת הדין יעל בן פורת שתחומי עיסוקה בענייני משפחה מטפלים גם במקרים כגון תלונות שווא בתהליך גירושין.

תלונות שווא במהלך תהליך גירושין

תלונות שווא המוגשות לעיתים במסגרת הליכי גירושין

 מה ניתן לעשות כנגד הגשת תלונות שווא, והאם מגישים כתבי אישום בעקבות תלונות שווא המוגשות לעיתים במסגרת הליכי גירושין?

במקרים רבים נוהג אחד הצדדים בסכסוך גירושין להגיש תלונות שווא למשטרת ישראל, עם תחילת הליכי הגירושין או במהלכם. תלונות השווא נעות בין טענות בעניין הטרדה מאיימת, אלימות פיזית או מילולית, ועד גניבה וכדומה. מעבר להרחקת ההורה מהבית על ידי המשטרה בצו מנהלי, עצם קיומן של תלונות במשטרה עלולות לעיתים לפגוע בזכויותיו של ההורה כנגדו הוגשו התלונות, בענייני משמורת הילדים (בטענה כי הוא מסוכן לילדים ובעל "עבר פלילי" לכאורה), דרישה לעבור מבחני מסוכנות כתנאי לפגישה עם הילדים (מבחנים האורכים זמן ועולים ממון רב, עשרות אלפי ₪), כך גם עלול להגרם לילדים נזק באם המשטרה תמצא לנכון לחקור אותם.

בנוסף לעצה המקובלת בתחום- לא להגיב למניפולציות, לנהוג באיפוק מרבי, להקליט, לצלם ולתעד כל אינטראקציה בין בני הזוג, כדי שניתן יהיה להתגונן מפני תלונות שווא, אם יוגשו, כמו גם להגיש תלונה במשטרה על הגשת תלונת שווא, נפתחה בחודש מרץ 2016 הדרך לבקש מהמשטרה להגיש כתב אישום נגד ההורה שהגיש את תלונת השווא, בכפוף לכך שמדובר ממש בעלילת שווא ועל שקר ביודעין, ולא באי הבנה לגיטימית של סיטואציה מסוימת. המשמעות של עלילת שווא- כאשר המתלונן או המתלוננת נתנו עדות כוזבת ביודעין במשטרה, במילים אחרות- המציאו סיפור שקרי במטרה להזיק להורה שכנגדו הוגשה התלונה.

בנוסף להליך הפלילי, ניתן, במקרים קיצוניים בהם ברור שהורה אחד המציא עלילת דם נגד האחר וגרם לו נזקים (הרחקה מהבית, מעצר, הוצאות בגין הליכים משפטיים פליליים), להגיש תביעה אזרחית בעילת "נגישה" (נקיטת הליכים משפטיים בלא עילה) זאת בתנאי שהתיק נסגר על ידי המשטרה ב"חוסר אשמה" ובאם ניתן להוכיח כי בן הזוג אשר הגיש את התלונה למשטרה, לא האמין באמיתות התלונה, אפילו במועד הגשתה.

בעניין מזונות בתהליכי גירושים ישנם שאלות רבות לגבי גובה דמי המזונות, לגבי מזונות זמניים וטרום זמניים במקרים מיוחדים ובעניין מזונות שיקומיים לאישה על כל אלו ועוד תכלו למצוא מענה במאמר הבא.
מובטח לכם טיפול וייצוג אישי ומקצועי של עו"ד יעל בן פורת, בהליכי הגירושין, בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני ובכל ערכאות הערעור. המוטו שלי הוא- נהפוך כל אבן כדי להגיע להסכמות, אך אם צריך- נילחם בכל הכוח להגן על זכויותיכם.
במסגרת הליכי גירושין ישנם מחלוקות ונושאים שונים חשובים וביניהם נושא חלוקת הרכוש בגירושין, עורכת דין יעל בן פורת מלווה זוגות ובני משפחה בהליכי גירושין ובענייני חלוקת רכוש בגירושין.
עבודה בחו"ל ונושא רילוקיישן הפך בשנים האחרונות ליותר ויותר נפוץ כאשר נושא גירושין או סכסוך בין בני זוג עם ילדים מתווסף לנושא ישנם השלכות ומורכבויות רבות בכך המאמר הבא דן
דילוג לתוכן