גישור בסכסוכי משפחה

גישור בסכסוכי משפחה
גישור בסכסוכי משפחה

עורכת דין לגישור בסכסוכי משפחה

הנני בוגרת קורס גישור של לשכת עורכי הדין, בעלת תואר שני במשפטים במסלול גישור (אוניברסיטת בר אילן) ובוגרת פרקטיקום בגישור משפחתי בלשכת עורכי הדין, כמו גם השתלמויות רבות בנושא.

תהליך הגישור מאפשר לבני הזוג לפרוס בפני המגשר את הנושאים הכואבים להם במיוחד, לפרט את העקרונות החשובים להם, האינטרסים והצרכים האמיתיים והמדוייקים עליהם הם מרגישים צורך להגן, כמו גם הקווים האדומים מהם אינם מוכנים לסגת.

בתהליך גישור ניתן למצוא פתרונות יצירתיים הנותנים מענה מיטבי לצרכים של המשפחה הספציפית העומדת בפני פרידה או גירושין, תוך יישום גמיש של העקרונות הקבועים בדין.

הדרך עליה אני ממליצה- שני בני הזוג יהיו נוכחים בחדר הגישור, יחד עם המגשרת, תוך שלכל אחד מהם תהא הזכות המלאה להתייעץ עם עורך דין או רואה חשבון, ולהיעזר בעצות אנשי המקצוע בתהליך הגישור ובמידת הצורך מתקיימות פגישות נפרדות עם כל אחד מהצדדים.

יחד עם זאת, את הגישור ניתן גם לקיים כאשר שני בני הזוג מיוצגים על ידי עורכי דין המתלווים אליהם בחלק מהפגישות. לעיתים, שיטה זו נוסכת יותר בטחון אצל הצדדים, ומאפשרת קבלת החלטות אמיצות.

גישור בסכסוכי משפחה

מה שירות גישור בסכסוך משפחתי כולל:

  • בפגישות הגישור הראשונות, נברר, יחד עם בני הזוג, מה צרכיהם המדויקים, ברמה הרגשית והכלכלית כאחד. במידת הצורך אמליץ על צירוף יועץ מקצועי בתחום הכלכלי (רואה חשבון או כלכלן), או מלווה בתחום הרגשי (עובד סוציאלי או פסיכולוג), לסיוע לבני הזוג ולילדיהם.
  • הדגשים העיקריים בתהליך הגישורי הינו על סיוע לבני הזוג להבין מה באמת חשוב לכל אחד מהם, להעלות אל פני השטח שאלות חשובות, אף אם כואבות, לסייע לצדדים לגלות הבנה האחד כלפי צרכי האחר וכך לנסות ולגבש פתרונות מחוץ לקופסה.
  • בסיום תהליך הגישור, האורך בדרך כלל בין שלוש לעד שש פגישות, חלקן משותפות וחלקן נפרדות, אערוך הסכם גישור מפורט וממצה, אותו תוכלו(אם תרגישו צורך בייעוץ נפרד) לקחת לבדיקת עורכי דין מטעם כל אחד מכם. לאחר חתימת ההסכם, נגיש אותו לבית המשפט לענייני משפחה לקבלת אישור ותוקף של פסק דין.

תפקידי העיקרי כמגשרת הינו לעזור לכם להבין את עצמכם טוב יותר, "לנקות רעשי רקע", לברור את העיקר מהטפל ולהנחות אתכם אל הפתרון המיטבי עבורכם.

האסטרטגיה בגישור משפחתי

01

בירור צרכים

בירור עם בני הזוג את צרכיהם המדויקים והצעות לסיוע בהיביטים שונים.

02

פתרונות מחוץ לקופסה

בירור הכאבים והחשיבות של כל אחד מבני הזוג וגיבוש פתרונות יצירתיים.

03

סיכום ויציאה לדרך חדשה

בסיום תהליך הגישור, תקבלו הסכם גישור מפורט שאתו תוכלו להגיש לבית משפט.

שאלות ותשובות בנושאי גישור בסכסוכי משפחה

הליך הגישור הינו וולונטרי, סודי ודיסקרטי. אמנם הליכים בבית המשפט לענייני משפחה מתנהלים בדלתיים סגורות, אך גם החשיפה בפני השופט, הקלדנית ועורכי הדין של הצדדים, קשה ומביכה במקרים רבים.

פתרון המחלוקות בחדר הגישור מונע את המבוכה והחשיפה המיותרת. הליכי הגישור זולים בשיעור ניכר מניהול הליכים משפטיים, במיוחד כאשר מגשר אחד מטפל בעניינם של שני הצדדים, ובנוסף- הליכי הגישור מהירים הרבה יותר מההליכים בבתי המשפט. מעבר לכל אלה- בני זוג אשר נפרדו בהסכם גישור מכיל וענייני, יוכלו לקום ממשבר הפרידה מחוזקים, תוך פגיעה מינימלית בילדים, בהון המשפחתי ובמרקם היחסים במשפחה המורחבת.

אני נוהגת לכלול בכל הסכם גישור סעיף העוסק במנגנון פתרון מחלוקות עתידיות. אם מדובר על מחלוקות בעניין הוצאות הקשורות לילדים (כגון בענייני בריאות או חינוך), מומלץ לקבוע מראש גורם שלישי (כגון רופא הילדים בעניינים בריאותיים או יועצת בית הספר בענייני חינוך) אשר יכריע או ימליץ במצב של מחלוקת.  במחלוקות רחבות יותר, מומלץ לקבוע מראש מנגנון הידברות ופנייה למגשר מוסכם.

בהחלט, סודיות הליכי הגישור הינה עקרון מקודש. על הצדדים וגם על המגשר מוטלת חובת סודיות מוחלטת באשר לפרטי המשא ומתן במהלך הגישור. יותר מכך, גם דברים שנאמרו על ידי אחד הצדדים למגשרת במהלך פגישה נפרדת, הינם סודיים ולא יימסרו לצד השני, אלא אם ניתנה הסכמה מפורשת לגלותם.

בהחלט לא. הרעיון המרכזי בגישור הינו למצוא עבורכם את הפתרון המיטבי עבורכם, כמשפחה, העוברת משבר בדרכה למבנה משפחתי אחר. הכללים המקובלים בדין בהחלט יוצגו בפניכם, אולם לכל בני זוג היכולת "לתפור" את החליפה הספציפית המתאימה.

דילוג לתוכן