רילוקשיין והליכי גירושין

רילוקשיין והליכי גירושין
רילוקשיין והליכי גירושין

עבודה בחו"ל ונושא רילוקיישן הפך בשנים האחרונות ליותר ויותר נפוץ כאשר נושא גירושין או סכסוך בין בני זוג עם ילדים מתווסף לנושא ישנם השלכות ומורכבויות רבות לכם מומלץ לפנות לעורכי דין בענייני משפחה שמומחים בענייני גירושים ורילוקשיין, כאמור עורכת דין יעל בן פורת, מלווה בענייני גירושין ורילוקשיין והנה מומחית בדיני משפחה.

רילוקשיין והליכי גירושין

סכסוך בני זוג במסגרת רילוקיישן בחו"ל- חשוב לדעת:

מה קורה כאשר בני זוג יוצאים מהארץ לחו"ל במסגרת רילוקיישן, מסתכסכים בחו"ל, ואחד הצדדים מעוניין לחזור ארצה עם הילדים המשותפים?

בהנחה שהצדדים לא ערכו ביניהם הסכם העוסק בסוגיית סכסוך או פרידה העלולים להתרחש בחו"ל (וסביר להניח שמרבית הזוגות לא יערכו הסכם מסוג זה….) הרי שאם בני הזוג מחליטים להיפרד ולהמשיך במגורים במדינה הזרה, מכלול העניינים יידון במדינה הזרה ורק אם יש להם רכוש בישראל, ענייני הרכוש יידונו על פי הדין בישראל.

המצב הופך למורכב כאשר אחד מבני הזוג מעוניין לחזור ארצה עם הילדים, ובן הזוג האחר מעוניין להישאר בחו"ל. דרך המלך החוקית הינה (בהנחה שהצדדים כבר נמצאים בחול תקופה לא קצרה, השתקעו במקום מגוריהם והילדים השתלבו במוסדות החינוך) כי בן הזוג המבקש להחזיר את הילדים ארצה, יגיש תביעה מתאימה (למשמורת הקטינים ולהגירתם לישראל), בבית המשפט המקומי (בחו"ל). עד גמר ההליכים בחו"ל לא יוכלו הקטינים לעזוב את מקום מגוריהם שם.

ומה קורה באם אחד מבני הזוג עושה דין לעצמו וחוזר ארצה עם הילדים (באמתלה של חופשה… אירוע משפחתי…)- או אז יכול בן הזוג שנותר בחו"ל לדרוש החזרת הילדים "החטופים" לחו"ל על פי כללי אמנת האג וככל שאכן מדובר על שהות שאיננה קצרה ושזהו "מקום המגורים" כלומר- מרכז החיים של הילדים, במרבית המקרים יוחזרו הילדים על פי צו בית משפט לאותה מדינה אליה בצעו ההורים רילוקיישן שנים קודם לכן.

 

מה קורה כאשר אחד מבני הזוג מקבל הצעה לרילוקיישן לאחר הגירושין?

נושא רילוקיישן של אחד מבני הזוג  הפך בשנים האחרונות ליותר ויותר נפוץ, ככל שישראלים רבים יותר עובדים בחברות רב לאומיות או בחברות ישראליות הפותחות סניפים או משרדים בחו"ל.

נושא הסדרת החזקת הילדים ומזונותיהם מורכב ומן הראוי להסדירו מראש כאשר מדובר בעריכת הסכם גירושין לבני זוג, אשר לפחות אחד מהם מועסק בתחום ההיי טק או בכל תחום אחר בו עבודה בחו"ל הינה שכיחה וצפויה. חשוב להדגיש כי על פי חוק יחסי ממון, יחול דין מדינת ישראל על גירושי הצדדים וכל דבר הקשור בנישואיהם, אם נישאו בישראל.

יחד עם זאת, מאחר ומקום המגורים של ילדי הצדדים משתנה כאשר המשפחה עוברת להתגורר בארץ אחרת ( אמנם לא מייד, אך לאחר מספר חודשים, עם קליטת הילדים למסגרות חינוך והשתקעות המשפחה במקום מגוריה החדש- ייחשב המקום החדש "מקום המגורים" של הקטינים) ולכך השלכות על טובת הקטינים וכן על הדין החל על הקטינים מכוח אמנת האג העוסקת בחטיפת קטינים, מומלץ לשלב בהסכם הגירושין סעיף ספציפי העוסק באפשרות רילוקיישן והקובע שבכל מקרה של פרידה, מקום מגורי הילדים ייחשב תמיד ישראל, וכל המפר זאת, יהיה חשוף לסנקציה כספית משמעותית שיהיה עליו לשלם לבן הזוג המבקש להחזיר הילדים ארצה.

בעניין מזונות בתהליכי גירושים ישנם שאלות רבות לגבי גובה דמי המזונות, לגבי מזונות זמניים וטרום זמניים במקרים מיוחדים ובעניין מזונות שיקומיים לאישה על כל אלו ועוד תכלו למצוא מענה במאמר הבא.
מובטח לכם טיפול וייצוג אישי ומקצועי של עו"ד יעל בן פורת, בהליכי הגירושין, בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני ובכל ערכאות הערעור. המוטו שלי הוא- נהפוך כל אבן כדי להגיע להסכמות, אך אם צריך- נילחם בכל הכוח להגן על זכויותיכם.
במסגרת הליכי גירושין ישנם מחלוקות ונושאים שונים חשובים וביניהם נושא חלוקת הרכוש בגירושין, עורכת דין יעל בן פורת מלווה זוגות ובני משפחה בהליכי גירושין ובענייני חלוקת רכוש בגירושין.
דילוג לתוכן