הליכי גירושין

הליכי גירושין
הליכי גירושין

הליכי גירושין

בין שאתם יוזמים את הליכי הגירושין ובין שבן הזוג האחר הוא היוזם, הכרחי להיות מלווה בעורך דין מנוסה אשר מומחיותו בתחום דיני המשפחה.

גירושין הינם קודם כל משבר. משבר לבני הזוג. משבר לילדים. משבר למשפחה המורחבת. משבר למצב ההון המשפחתי. משבר בעסק המשפחתי. משבר בכל הנוגע לעתיד הכלכלי של כל אחד מבני הזוג. מאחר ואני חוויתי גירושין, והצלחנו, כל בני המשפחה, לצלוח את המשבר בשלום, ואף לצמוח ממנו, ביכולתי לסייע גם לכם לעבור את המשבר באופן מיטבי.

משברים יש לנהל, בקור רוח, תוך ראייה קדימה, ובניסיון להגיע להסכמות כדי למזער את הפגיעה במשפחה ובהון המשפחה. יחד עם זאת,  לעיתים אין ברירה אלא לנקוט בצעדים משפטיים במטרה להביא לפתרון כולל אופטימלי. ביכולתי להבטיח לכם  יכולות הכלה והבנה של מכלול הצרכים שלכם, ניתוח החוזקות והחולשות שלכם, קביעת מטרות ריאליות ברמה האסטרטגית ותכנון מדוקדק ברמה הטקטית, הכל במטרה להביא לפתרון מיטבי לטווח הקצר והארוך גם יחד.

הליכי גירושין

מה שירות ליווי וייצוג בהליכי גירושין כולל:

  • בפגישותינו הראשונות, אברר אתכם מה מטרת ההליכים, וזאת בין שאתם יזמתם את הליכי הגירושין ובין שבן הזוג האחר הינו היוזם. כל לקוח הינו עולם מלא ולכל לקוח יש את היעדים החשובים לו, לטווח הקצר ולטווח הארוך. ננתח יחד את היעדים, נבחן יחד את הסיכונים והסיכויים, בין היתר לאור גילאי הילדים, מערך הנכסים (או החובות, כגון משכנתא) במשפחה, יכולת ההשתכרות של כל אחד מבני הזוג, ונבנה מערך יעדים אופטימלי.
  • לאחר קביעת היעדים והדרך להשגתם ברמה האסטרטגית, נקבע יחד את הטקטיקה להשגת היעדים, כך, בין היתר, נשקול לאיזו ערכאה עדיף לפנות, באילו סוג הליכים נכון לנקוט והכל בשים לב לחוזקות ולחולשות של כל אחד ואחת מכם.
  • הליווי המשפטי במשרדי כולל ייצוג בערכאות המשפטיות, בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים, כולל בערכאות הערעור, וגם ליווי אישי, בטלפון ובוואטסאפ בזמינות של  24/7.

ניסיוני המקצועי והאישי יבטיחו כי היעדים הריאליים אותם נגדיר יחד, יושגו בהקדם האפשרי, ותוך פגיעה מינימלית בכם, בהון המשפחתי ובילדיכם.

האסטרטגיה בליווי וייצוג בהליכי גירושין

01

הקשבה

העוגן הראשון בניהול הליכים משפטיים, מבוסס על הקשבה מלאה ללקוח ולימוד יסודי של כלל האספקטים של המשפחה הספציפית.

02

השגת יעדים

העוגן השני בניהול ההליכים המשפטיים- קביעת האסטרטגיה הכוללת לטיפול מיטבי בעניינו של הלקוח ולהשגת היעדים.

03

טקטיקה מובילה

העוגן השלישי בעבודתי- קביעת הטקטיקה שמטרתה להביא את הלקוח למטרתו בזמן הקצר ביותר האפשרי, תוך פגיעה מינימלית בהון המשפחתי ותוך שמירה מרבית על טובת הקטינים ועל יכולתו של הלקוח לנהל שגרת חיים, הורות ועבודה, גם בתקופת הגירושין.

המלצות לקוחות

ס.ר.

בחודש מרץ 2019 פניתי אל יעל להתייעצות בעקבות קרע ביני ובין אשתי.
בתאריך 7/5/2019 אשתי הגישה בקשה לגירושין בבית משפט, מכאן קיבלתי מיעל ליווי שנמשך כשמונה חודשים! בתאריך 15/1/2020 חתמנו בבית המשפט על הסכם פשרה.

במהלך הזמן הארוך והמתיש הזה, קיבלתי מיעל יעוץ ע"ב יומיומי, יעל למדה על עבודתי וחקרה לעומק את הכנסותיי, את הרקע שלי כאדם וכבעל מקצוע והפגינה מקצועיות לאין שיעור.
קיבלתי מיעל שירות שהוא הרבה מעבר ללקוח עו"ד, אם זה בהודעות ווטסאפ בכל שעות היממה, אם זה בתמיכה טלפונית, מיילים ארוכים וניסיונות רבים למצוא דרך להגיע לפשרה ללא הגעה לבית משפט.
התהליך היה ארוך במיוחד היות והיו הרבה מאד קשיים ומהמורות מצד גרושתי שדרשה סכומים לא סבירים של מזונות, בקשות מוגזמות כאלה ואחרות, איומים מצד המשפחה ועוד, למרות כל זאת, יעל ידעה בשקט הנפשי שאופייני לה כל כך, להרגיע, לתת תחושת בטחון, לייעץ ללא הרף, ובהחלט עמדה לצידי בתהליך שלקראת סופו היה פשוט בלתי נסבל.

אני ממליץ בחום לכל מי שזקוק לעזרה משפטית להיעזר ביכולות המקצועיות המעולות של יעל!!

ל.ו.

במסגרת תהליך הגירושים שלי יעל ליוותה אותי מתחילת הדרך בתהליך של מעל שנתיים בתיק משמורת ומזונות כאב שנלחם על זכותו להיות הורה משותף לבתו.

לפני המקצוענות, הדקדקנות והירידה לפרטים יעל היא קודם כל בנאדם מדהים שגילתה המון אמפתיה ורגישות לסיטואציה המאוד לא פשוטה. אפשר לסמוך על יעל שתהיה יסודית, עניינית ושתמיד תהיה שם בנחישות ומקצועיות ללא חת. ליעל יש יכולת הכלה וסבלנות אין סופית ותמיד הייתה שם בשבילי עם חיוך מעודד מחד וגם עם ביקורת כשצריך.

יעל את עו"ד חריפה, מקצועית ואכפתית – ונתת לי להרגיש שאני בידיים טובות לאורך כל הדרך – ואני ובתי אסירי תודה לך על כך.

מ. נ.

אני ממליצה המלצה חמה מכל הלב, על יעל בן פורת, עורכת דין מדהימה ומוכשרת.
יעל עזרה לי מאוד בתקופה מאתגרת בחיי, ביחס אישי ומקצועי ביותר בתיק גירושין מורכב
שהסתיים בגישור מוצלח.
כמו כן הידע הרב של יעל סייע לי ביציאה מנישואין לדרך חדשה, לאחר חלוקת רכוש ומשמורת משותפת מוצלחת.
יעל מאוד מנוסה ואישה מאוד חכמה, בהחלט אמליץ לכל מי שצריך עורכת דין טובה לצידו על יעל.

א. ח

יעל מסייעת לי בענייני המשפטיים מזה מספר שנים, יעל, היא קודם ולפני הכל, חכמה, ישרה, אמיצה, חזקה מאוד נפשית, רגישה ואמפתית לזולתה.

במישור המקצועי, יעל הינה עורכת-דין ותיקה ובעלת ניסיון עשיר ביותר, הן בדינים מסחריים והן בדיני משפחה. מה שמאפיין את יעל הינם ידע משפטי עמוק, יסודיות מדהימה, עד לפרטי פרטים, ברמה כזאת שהיא תכיר את הנושא שלקחה על עצמה לפעמים יותר טוב מבעלי העניין בו, מצד שני היא יודעת לראות את התמונה הגדולה ולהמליץ על כיוונים אסטרטגיים יצירתיים ויעילים של טיפול במקרה. את כל זה היא עושה עם חיוך, רגישות, יחס אישי, הכלה, מסירות וסבלנות אין קץ, חותרת לפתרון התיקים בדרכי שלום הוגנות, אך לא נרתעת ולא נכנעת ללחצים ולמניפולציות של הצד השני.

ההסכמים שיעל מוציאה מידיה הם מדויקים, מגינים על הלקוחות שלה בצורה מיטבית ומוכיחים את עצמם לאורך השנים. לדיונים המשפטיים אליהם מופיעה יעל, היא מגיעה מוכנה לעילא ולעילא, יודעת להביא בדיוק את החוק, או הפסיקה, המדויקים, שמשאירים את היריב, ולפעמים גם את השופטים / בוררים / מגשרים, עם פה פעור ובלי ברירה, אלא להסכים איתה. יעל חריפה מאוד משפטית, וגם הסיכומים לתיקים שהיא לוקחת על עצמה לחבר, בכתב ובע"פ, מאוד יסודיים ומשכנעים, ולא משאירים אף אבן על אבן בחומת הטיעונים של הצד השני. יעל ידעה להוביל אותי בדרכים הנכונות, ידעה לעודד אותי בשעותיי הקשות ותמיד גרמה לי להרגיש בטחון רב שלצידי עומדת אישה מקצועית מאין כמוה, עשויה ללא חת, שלא תשקוט ולא תנוח עד אשר נשיג את המטרות אותן הגדרנו לעצמנו ותוביל אותנו לחוף מבטחים.

בשורה התחתונה, כל מי שמחפש איש מקצוע משפטי, מצוין ומנוסה, שהוא גם בן-אדם יוצא מן הכלל מישהו שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות, שיעשה בשבילך ולמענך הכל, עו"ד יעל בן-פורת הינה הכתובת האולטימטיבית. בברכה,

ה. ב

ברצוני להמליץ בחום!!!!! ברמה האישית והמקצועית על שירותה הבלתי מתפשר של עו"ד יעל בן- פורת.
ברגע שפניתי ליעל וסיפרתי על רצוני לפתוח בהליך גירושין, יעל פרסה בפניי את ההיבטים המשפטיים, הטכניים,הכלכליים ושלבי התהליכים השונים בפירוט המאפיין אותה. ירדה לפרטי פרטים על כל שלב ומשמעותו שאלה שאלות המבהירות מהו ההליך הנכון עבורי בכל שלב. ליווי שכזה, הוא עוגן הצלה למישהי/ו המתחיל "לשחות" בעולם הגירושין..
בהמשך ליוותה אותי יעל, בהליך ההכנה ליישוב סיכסוך לגירושין, הכינה אותי לסימולציות שיח מקדם והכנה לקונפליקטים אפשריים. בכל העת, שלב ושלב יעל היתה זמינה והגיבה במהירות שאינה מאפיינת עורכי דין (מתוך ניסיון אישי). את כתב התביעה, הכינה יעל רק לאחר שקיבלה מידע מקיף ומדוייק (עם נתונים מאומתים). דרשה, לשמור על הגינות ויושרה שאינה מתפשרת כאשר טובת הילדות שלי עומדת בפניה לאורך כל הדרך. ראייתה הרחבה, אפשרה לי מבט ממעוף הציפור, לגבי מה צפוי לי השנים הבאות ותוכנית כלכלית נכונה.
חייבת לציין את הופעתה בבית המשפט כאשת מקצוע חסרת פשרות הדואגת ללקוחה שלה, בעלת זכרון פנומנאלי לנתונים, תאריכים ומספרים. מתמקדת בעיקר ובחשוב ודואגת בכל העת לעדכן את הלקוחה להנחות וללוות בכל צעד ושעל הכרוכים בהליכים.
אשמח לתת המלצה וניתן לקבל את פרטיי מעו"ד יעל בן פורת.

קודם
הבא

שאלות ותשובות בנושאי הליכי גירושין

לא קיימת חובה בדין הישראלי להסכים לפוליגרף, ויתר על כן- עצם העובדה שאדם לא הסכים לבצע בדיקת פוליגרף, אינה אמורה להיות ראייה כנגדו במסגרת הליכים אזרחיים. יחד עם זאת, אם יש הסכם בין הצדדים שתוצאות בדיקת פוליגרף יכריעו- אזי בית המשפט יכבד זאת ויתבסס על תוצאות הבדיקה. בנוסף- במקרים בהם קיימת מחלוקת עובדתית ברורה, כגון בתלונות על אלימות במשפחה, מומלץ (ולו ברמה טקטית) שהצד הבטוח בצדקתו, יציע בדיקת פוליגרף. גם אם אין לכך משקל ראייתי ברור, סביר להניח שיהא בכך כדי לסייע לשופט להאמין לגורם המוכן ללכת לבדיקת פוליגרף .

כל עוד בני הזוג גרושים, ואפילו אם מצויים בהליכי גירושין, בן הזוג הנשוי עדיין זכאי לקבל (אם מדובר בנישואים ראשונים) מחצית מכלל הרכוש המשותף לצדדים ולקבל זכויות נוספות כגון כל המיטלטלין המשותפים ועוד.

לכן חשוב ביותר, מיד כאשר אתה או את החלטתם כי בדעתכם להיפרד מבן או בת הזוג, ובוודאי מיד עם תחילת ההליכים המשפטיים, כי תערכו צוואה (בעצמכם בכתב יד, או ערוכה על ידי עורך דין) בה אתם מצווים מי יירשו את נכסיכם. באם לא ערכתם צוואה וכל עוד בני הזוג נשואים (או במקרה של ידועים בציבור- מתגוררים יחד ומנהלים משק בית משותף כנשואים), יירש בן הזוג חלק מעזבונכם, על פי הוראות חוק הירושה.

באופן עקרוני, כאשר מדובר בבני זוג יהודים הנשואים לפי ההלכה היהודית ("כדת משה וישראל"), חובתו של הגבר לזון את האישה מגיעה לקיצה עם הסדרת הגט.

יצויין כי בעידן הנוכחי, נוטים בתי הדין הרבניים לפסוק מזונות אישה במשורה, במטרה שלא לגרום לאישה להישאר נשואה "על הנייר" (ולדחות קבלת הגט מהבעל) רק כדי להמשיך ולקבל מזונות, אך מה קורה כאשר בין מועד הסדרת הגט לבין מועד חלוקת הרכוש המשותף חולפת תקופה ארוכה ולאישה אין די לצרכיה? במקרים מסויימים מצאו בתי המשפט לענייני משפחה דרכים יצירתיות לחייב בני זוג לתשלומים נוספים לבנות הזוג, במקרים בהם האישה (בד"כ במקרים בהם מדובר בבת זוג מבוגרת, חסרת מקצוע אשר לא עבדה מעולם כי הקדישה את כל כולה לטיפוח הבית והמשפחה) אכן נזקקת לסיוע שוטף גם לאחר הגט, וכן במקרים בהם בין מועד הגט למועד חלוקת הרכוש בפועל, חולפת תקופה משמעותית בה האישה אינה יכולה לממש רכוש למחייתה מצד אחד, אבל לכל המעורבים ברור שבסופו של יום היא זכאית לקבלת כספים ונכסים, מצד שני.

בין שלל הפתרונות היצירתיים ניתן למנות- חיוב הבעל לבצע תשלום חד פעמי או תשלומים תקופתיים, בתנאי שכאשר יאוזן הרכוש בין הצדדים- הכספים הללו יקוזזו מחלקה של האישה (אשר כאילו קיבלה הכספים "על חשבון" זכויותיה ברכוש המשותף). חשוב לציין כי תשלומים אלה לא יוגדרו כ"מזונות אישה" כאשר מדובר בבני זוג יהודים, שכן, כאמור, על פי ההלכה היהודית, חובת תשלום מזונות אישה נפסקת עם הסדרת הגט.

במקרים אחרים- מצליחה האישה להוכיח כי הבעל הבטיח לה במפורש כי ידאג לה "עד אחרית ימיה". נטל ההוכחה כמובן כבד ביותר, אך אם האישה הצליחה להוכיח זאת- תקבל מעין מזונות בהתאם להבטחה.

חלוקת הרכוש בין בני זוג, במקרה של גירושין, נשלטת באופן מלא על ידי הדין האזרחי, הקובע כי אין "אשם" בגירושין וכי גם במקרה של בגידת מי מבני הזוג, לא יהיה בכך כדי להשפיע על איזון המשאבים בין הצדדים. יחד עם זאת, בכל הנוגע לדין הדתי, החל על יהודים בבתי הדין הרבניים, הרי שאם הוכח באופן ברור כי אישה בגדה בבעלה עם גבר אחר- רבים הסיכויים כי תישלל ממנה הזכות לקבל את כתובתה וכן תישלל ממנה הזכות לקבלת "מזונות אישה" עד לגט (יצוין כי ממילא, באם האשה עובדת, הרי שבמרבית המקרים לא תהיה זכאית למזונות אישה שכן ההלכה היהודית קובעת "צאי מעשה ידייך במזונותייך").

יצוין עם זאת, כי בשנה האחרונה ניתן פסק דין על ידי בית הדין הרבני הגדול, לפיו אישה אשר בגדה בבעלה, בגידה ממושכת שנמשכה כנראה למעלה מעשור, תאבד את זכויותיה במחצית קרקע שקיבל הבעל בירושה מאביו ועליה בנו בני הזוג את ביתם כ-20 שנה טרם גילוי הבגידה. בג"צ החליט שלא להתערב בהחלטת בית הדין הרבני הגדול, האישה הגישה בקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב, והחלטה טרם ניתנה.

בקיץ 2017 נפל דבר, והשתנתה ההלכה הפסוקה בעניין מזונות קטינים יהודים, אשר גילם 6 שנים ומעלה ועד 15. בכל הנוגע למזונות קטינים יהודים עד גיל 6 לא השתנה דבר, וגם כיום חובת המזונות האבסולוטית מוטלת על האב. גם בכל הנוגע לקטינים יהודים בני 15 שנים ומעלה, לא השתנה דבר וההלכה קובעת כי שני ההורים חייבים במזונותיהם "מדין צדקה", כלומר צרכי הקטין יחולקו בין ההורים בהתאם להכנסותיהם ועושרם (כלל הנכסים) של ההורים, ובשים לב לזמני השהות של הקטינים עם כל אחד מההורים.

בבע"מ 919/2015 אשר פורסם בחודש יולי 2017, שונתה ההלכה בנוגע לקטינים בגילאי 6-15 ונקבע כי שני ההורים (ולא רק האב) יישאו במזונות קטינים אלה (העומד כיום על כ-1600 ₪ לחודש, אלא אם הוכח אחרת), בהתאם ליחס הכנסותיהם (מעבודה או כל מקור אחר, כגון דמי שכירות מנכס מקרקעין שבבעלותם), ובקיזוז ההוצאות הישירות (כגון מזון) בהן נושא כל הורה בהתאם לזמני השהות של הקטינים אצל כל אחד מההורים.

כך, במקרה בו הקטינים שוהים פרקי זמן שווים אצל כל אחד מההורים, והכנסות ההורים דומות, סביר להניח כי כל אחד מההורים יישא במזונות הקטינים (ההוצאות שהינן "תלויות שהות" כגון מזון), בעת שהם שוהים אצלו, מבלי שאף אחד מההורים לא ישלם מזונות לאחר, זאת למעט הוצאות שאינן "תלויות שהות" אשר ישולמו על ידי ה"הורה המרכז" (למשל- רכישת מעיל או מגפיים בחורף) ובגינם תיערך התחשבנות בין שני ההורים. חשוב לציין כי ככל שבין ההורים הסכם הקובע את מזונות הקטינים, ואשר נערך כחלק מהסכם גירושין כולל, בטרם פורסמה ההלכה החדשה, לא תשנה ההלכה החדשה את ההסכמות בין הצדדים.

מידע נוסף בענייני

בעניין מזונות בתהליכי גירושים ישנם שאלות רבות לגבי גובה דמי המזונות, לגבי מזונות זמניים וטרום זמניים במקרים מיוחדים ובעניין מזונות שיקומיים לאישה על כל אלו ועוד תכלו למצוא מענה במאמר הבא.
במסגרת הליכי גירושין ישנם מחלוקות ונושאים שונים חשובים וביניהם נושא חלוקת הרכוש בגירושין, עורכת דין יעל בן פורת מלווה זוגות ובני משפחה בהליכי גירושין ובענייני חלוקת רכוש בגירושין.
עבודה בחו"ל ונושא רילוקיישן הפך בשנים האחרונות ליותר ויותר נפוץ כאשר נושא גירושין או סכסוך בין בני זוג עם ילדים מתווסף לנושא ישנם השלכות ומורכבויות רבות בכך המאמר הבא דן
דילוג לתוכן